niedziela, 21 października 2012

Moje włosy w kilku naturalnych odsłonach, czyli co robię, żeby pokręcić, pofalować i wyprostować włosy. + Wyróżnienia



Moje włosy są na tyle elastyczne, że stosując kilka prostych i naturalnych sposobów, mogę z nich zrobić:

- włosy falowane - takie mam naturalne, nie muszę nic robić
- włosy kręcone
- włosy (w miarę) proste




Jak? Zaraz kilka słów o tym.

1. Włosy falowane.

 Jak już napisałam teoretycznie przy takich włosach mam najmniej 'pracy';)

Co robię?

Hmm, generalnie nic;)

Olejowanie - Mogę nałożyć olej przed myciem lub nie.
Mycie - Włosy myję obojętnie jakim szamponem (najchętniej Bajkałem)
Odżywka - obojętnie jaka. Płukanki również bez znaczenia.
Suszenie zimnym powietrzem -  Tak lub nie.
Inne - Nic nie muszę robić. Czasami dla równego efektu zaplotę jednego warkocza.

Efekty włosów falowanych:

2. Włosy kręcone.
 Również w tym przypadku nie mam zbyt wiele do robienia;)

Co robię? 

Idę spać w mokrych włosach;) lub zaplatam warkoczyki na noc. Im więcej warkoczyków, tym wbardziej pokręcone włosy mam po rozplątaniu. Efekt trzyma się do następnego mycia.

Olejowanie - Mogę nałożyć olej przed myciem lub nie.
Mycie - Włosy myję obojętnie jakim szamponem (najchętniej również Bajkałem)
Odżywka - obojętnie jaka. Płukanki również bez znaczenia.
Suszenie zimnym powietrzem -  NIE suszę.
Inne - Pomaga mi ujarzmienie 'loczków' olejem jojoba lub arganowym lub masłem shea.

Nie posiadam zbyt wielu zdjęć włosów kręconych, bo nie lubię takich mieć, więc rzadko stosuję się do tych zasad. Musicie wierzyć na słowo, że na prawdę po takim zabiegu mam loczki jak baran;)

Efekty włosów kręconych:




























2. Włosy proste.
 Tu muszę się bardziej namęczyć. Efekt nie jest rewelacyjny, ale są 'w miarę' proste.

Co robię? 

Wykonuję całą serię zabiegów..

Olejowanie - Mogę nałożyć olej przed myciem lub nie. Jednak w wyprostowaniu pomaga mi olej ryżowy.
Mycie - Włosy myję szamponem Love 2Mix Organic z efektem laminowania (może być inny, ale ten akurat też mi pomaga). Dodatkowo super sprawdza się dodanie glinki białej do szamponu.
Odżywka - Najlepiej sprawdza się Ruska Bania z jagodami leśnymi :) (lub drożdżowa albo Eco Hysteria, ale może być inna).Koniecznie 'ulepszone', a najlepiej zmieszane wszystkie 2 lub 3 razem i dodanie np kolagenu+elastyny, glinki białej lub innych dodatków.
Suszenie zimnym powietrzem -  Obowiązkowo TAK. Suszarka z dyfuzorem, suszenie 'głową w dół' i delikatne rozczesywanie dyfuzorem przy jednoczesnym suszeniu właśnie z głową w dół.
Inne - Obowiązkowo płukanka z szałwii. Po wysuszeniu dodatkowo na 10minut wiążę włosy w 'kucyka' wysoko na głowie.Często rozczesuję je drewnianym TBS-em.

Wiadomo efekt nie jest taki jak po prostownicy, ale jak dla mnie jest świetny:)

Efekty włosów prostych:
















Pora na wyróżnienia, z których jestem bardzo dumna:) Dostałam ich aż 2!

Pierwszy od 


Drugie wyróżnienie otrzymałam od 
 


Teraz ja muszę wyróżnić tylko 7 blogów...Bardzo trudne zadanie, bo 7 to strasznie mało...



Wyróżniam:

(rozumiem, że nie mogę wyróżnić osób, które mnie wyróżniły?

- lv
- imprevisivel
caravely
- Słodki miód
- beautyhairandfashion
- Awayfromthesun
- Sonja



A najchętniej wszystkie z Was

P.S. - wczoraj udało mi się przygotować deski na szkielet wielkiej ponad metrowej klatki dla moich szczurków:) Za tydzień lub dwa powinnam ją skończyć!

43 komentarze:

  1. Śliczne masz włosy, w każdej wersji mi się podobają. :) Świetnie, że naturalnymi sposobami można je tak zmieniać, też stosuję te metody - zwłaszcza próbuję je zakręcić lub sprawić żeby były lekko falowane, ale szybko mi się wyprostowują. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Mi o dziwo trzymają się do następnego mycia:)

      Usuń
  2. A jakie proporcje są takiej płukanki z szałwi? Może to głupie pytanie ale ja jestem początkująca Bardzo proszę o odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu o niej pisałam więcej http://swiat-natury.blogspot.com/2012/08/szawia-prostuje-wosy-sprawdziam-i.html

      Usuń
    2. I taką jedną szklanką płuczesz? Czy dolewasz jeszcze wode?

      Usuń
    3. ja 1 torebkę zalewam w kubku i nie bawię się w proporcje

      Usuń
    4. Tak, używam tylko jednej szklanki, ale polewam włosy kilka razy (podstawiając np garnuszek)

      Usuń
  3. uwielbiam kręcone! :) w ogóle masz świetne włosy :)
    na mnie jeszcze prostowanie bez prostownicy niespecjalnie działa, ale nie chodzi mi o ten efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne włosy, nie ważne w jakiej postaci. Na prawdę mega Ci zazdroszczę ich ilości, koloru, 'jakości' (oczywiście to taki rodzaj zazdrości który daje motywacyjnego kopa ;) więc pozytywnie).

    Może to mało włosowe - ale pochwal się klatką dla szczurków i samymi szczurkami raz jeszcze. Cudne zwierzaczki (odezwała się zwierzakowa-mama). :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze dziękuję bardzo za wyróżnienie, nie spodziewałam się ;*
    A efekt prostych włosów jest świetny i naprawdę widzę, że można uzyskac piękne włosy bez katowania ich prostownicą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :* CO prawda to nie takie efekt jak po prostownicy, ale mi się podoba:)

      Usuń
  6. dziękuję!:* Moim zdaniem Twoje naturalne włosy są piękne!!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fale masz naprawdę śliczne, do tego jak nie musisz z nimi wiele działać to po co się męczyć?:D mam podobną strukturę włosów, podatną na kręcenie, ale u mnie są to fale nie puszyste.. żeby mieć proste włosy muszę je po prostu wysuszyć suszarką ciągle je czesząc czyli podobnie jak u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana bardzo dziękuję za wyróznienie oraz za ten post , którego wyczekiwałam :)
    W takim razie w końcu zmotywuję sie do robienia płukanek - trzeba kupić szałwię :D
    Białą glinkę mam , ale w olej ryżowy musze się zaopatrzyć chociaż u mnie fajnie wygładza ten z pestek winogron , jeśli chodzi o odżywke to akurat nie mam ani jednej z nich :( ale u mnie świetnie wygładza dodanie spiruliny albo ten sposób o którym ostatnio pisałam na blogu :) Dobra w takim razie muszę sobie ułożyć to wszystko i sprawdzę czy mi się uda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę CI podesłać na wypróbowanie maski i olej jesli chcesz:)

      Usuń
    2. Jeśli to nie kłopot:) Może akurat znajdę włosowego ulubieńca :) Z checią się odwdzięczę tylko powiedz na co masz ochotę :)

      Usuń
    3. Kochana nie wiem dlaczego , ale strona Twojego sklepu u mnie nie działa , a jak już się włączy to jest problem ,aby zobaczyć kosmetyki w nowej karcie , a nawet bez otwierania nowej karty :( Sprawdzałam jak działa u mojej siostry na komputerze i to samo ;/ Mam tak od kilku dni.. nie wiem czy coś się stało ze stroną czy to wina sieci ? Inne strony chodzą ekspresowo ;(

      Usuń
    4. Hmm dziwne:( U mnie wszystko działa, u mojego brata też, nikt nie zgłaszał mi takiego problemu..Kurczę...A jaką masz przeglądarkę?

      Usuń
    5. Trafiłaś w 10 ! Dziękuję :) Bo właśnie się zastanawiam czy by moim włosom podpasowały :)
      o do sklepu - mam google chrome , siostra maxthon3 no własnie nie wiem co się dzieje :(

      Usuń
    6. Już napisałam do Ciebie na e-mail :)
      Jeśli chodzi o przeglądarkę to próbowałam też tamtych i też to samo :(
      Podejrzewam , że oś jest po prostu z siecią :)

      Usuń
  9. chciałabym żeby moje włosy były takie łatwe w kręceniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie przy suszeniu dyfuzorem mam pełno loczków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dyfuzorem delikatnie rozczesuję przy suszeniu dlatego się prostują:D

      Usuń
  11. najbardziej lubię Twoje włosy w wersji falowanej ; )

    OdpowiedzUsuń
  12. Och cieszę się, że spotykam "szczuromaniaczkę" :). Masz przepiękne włosy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne te Twoje włosy i proste, i kręcone :) Ruska Bania mnie kusi od dawna, za niedługo trzeba będzie się przełamać i zamówić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedys krecilam swoje wloski na warkoczyki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zazdroszczę tak plastycznych włosów... Też mam falowane, ale niestety moje nie chcą być proste nawet po prostownicy...

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj zazdroszczę, zazdroszczę ;)
    Moje włosy w ogóle nie są podatne na stylizacje. Czasami już sobie z nimi rady nie daję :p

    OdpowiedzUsuń
  17. Twoje włosy są przecudne :) U mnie działa wyłącznie zaplatanie warkoczyków - robi mi się wtedy niezłe afro :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kochana! zostałaś oTAGowana:) http://www.artsonki.blogspot.com/2012/10/tag-moje-wosy-w-piguce.html

    Mam nadzieję że weźmiesz udział:)
    Zapraszam do zabawy:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Twoje kręcone włosy po prostu miażdzą!

    OdpowiedzUsuń